Course Details

  THE EMPLOYMENT SKILLS the career readiness is the attainment and demonstration of requisite competencies that broadly prepare college graduates for a successful transition into the workplace. The eight competencies associated with career readiness are: Critical thinking/problem solving Exercise sound reasoning to analyze issues, make decisions, and overcome problems. Ability to obtain, interpret, and use knowledge, facts, and data in this process, and demonstrate originality and inventiveness. Oral/written communication Articulate thoughts and ideas clearly and effectively in written and oral forms to persons inside and outside of the organization. Public speaking skills; ability to express ideas to others; and write/edit memos, letters, and complex technical reports clearly and effectively. Teamwork/collaboration Build collaborative relationships with colleagues and customers representing diverse cultures, races, ages, genders, religions, lifestyles, and viewpoints. Ability to work within a team structure, and negotiate and manage conflict. Digital technology Leverage existing digital technologies ethically and efficiently to solve problems, complete tasks, and accomplish goals. Demonstrate effective adaptability to new and emerging technologies. Leadership Leverage the strengths of others to achieve common goals, and use interpersonal skills to coach and develop others. Ability to assess and manage one's emotions and those of others; use empathetic skills to guide and motivate; and organize, prioritize, and delegate work. Professionalism/work ethic Demonstrate personal accountability and effective work habits, e.g., punctuality, working productively with others, and time workload management, and understand the impact of non-verbal communication on professional work image. Ability to demonstrate integrity and ethical behavior, act responsibly with the interests of the larger community in mind, and ability to learn from mistakes. Career management Identify and articulate one's skills, strengths, knowledge, and experiences relevant to the position desired and career goals, and identify areas necessary for professional growth. Ability to navigate and explore job options, understand and take the steps necessary to pursue opportunities, and understand how to self-advocate for opportunities in the workplace. Global/intercultural fluency Value, respect, and learn from diverse cultures, races, ages, genders, sexual orientations, and religions. Demonstrate openness, inclusiveness, sensitivity, and the ability to interact respectfully with all people and understand individuals' differences.  

Course Summary

مهارات العمل المطلوبة للخريجين الجدد الاستعداد للعمل الوظيفي  للخريجين الجدد هو تحقيق وإثبات الكفاءات المطلوبة التي تعد خريجي الجامعات على نطاق واسع للانتقال الناجح إلى مكان العمل. الكفاءات الثمانية المرتبطة بالاستعداد الوظيفي هي: التفكير الناقد / حل المشكلات ممارسة التفكير السليم لتحليل القضايا واتخاذ القرارات والتغلب على المشاكل. القدرة على الحصول على المعرفة والحقائق والبيانات وتفسيرها واستخدامها في هذه العملية ، وإظهار الأصالة والإبداع. الاتصال و التواصل  الشفوي / الكتابي التعبير عن الأفكار والآراء  بشكل واضح وفعال في أشكال مكتوبة وشفوية للأشخاص داخل وخارج المنظمة. مهارات التحدث أمام الجمهور. القدرة على التعبير عن الأفكار للآخرين ؛ وكتابة / تحرير المذكرات والخطابات والتقارير الفنية المعقدة بوضوح وفعالية. العمل الجماعي / التعاون بناء علاقات تعاونية مع الزملاء والعملاء الذين يمثلون مختلف الثقافات والأعراق والأعمار والأجناس والأديان وأنماط الحياة ووجهات النظر. القدرة على العمل ضمن هيكل الفريق ، والتفاوض وإدارة الصراع. التقنية الرقمية الاستفادة من التقنيات الرقمية الحالية بشكل أخلاقي وفعال لحل المشكلات وإكمال المهام وتحقيق الأهداف. إظهار القدرة على التكيف الفعال مع التقنيات الجديدة والناشئة. القيادة الاستفادة من نقاط القوة لدى الآخرين لتحقيق الأهداف المشتركة ، واستخدم مهارات التعامل مع الآخرين لتدريب الآخرين وتطويرهم. القدرة على تقييم وإدارة مشاعر الفرد ومشاعر الآخرين ؛ استخدام المهارات الوجدانية للتوجيه والتحفيز ؛ وتنظيم العمل وتحديد أولوياته وتفويضه.  أخلاقيات العمل إظهار المساءلة الشخصية وعادات العمل الفعالة ، على سبيل المثال ، الالتزام بالمواعيد ، والعمل بشكل منتج مع الآخرين ، وإدارة وقت العمل ، وفهم تأثير التواصل غير اللفظي على صورة العمل المهني. القدرة على إظهار النزاهة والسلوك الأخلاقي ، والتصرف بمسؤولية مع مراعاة مصالح المجتمع الأكبر ، والقدرة على التعلم من الأخطاء. الكفاءة المهنية تحديد وتوضيح مهارات الفرد ونقاط القوة والمعرفة والخبرات ذات الصلة بالوظيفة المطلوبة والأهداف المهنية ، وتحديد المجالات اللازمة للنمو المهني. القدرة على التنقل واستكشاف خيارات العمل ، وفهم واتخاذ الخطوات اللازمة لمتابعة الفرص ، وفهم كيفية الدفاع الذاتي عن الفرص في مكان العمل. التأقلم و الانسجام مع الثقافات تقدير واحترام وتعلم من مختلف الثقافات والأعراق والأعمار والأجناس والتوجهات الجنسية والأديان. إظهار الانفتاح والشمولية والحساسية والقدرة على التفاعل باحترام مع جميع الناس وفهم اختلافات الأفراد